Oda, Versió 2.0

Companys,

“No voldria ser tant breu. Ni voldria reduir-ho a una carta. Sempre m’ha pogut la por de parlar-te en persona, per aquell tarannà intimidatori que tens. Mai hauria reunit el valor per dir-t’ho, així que no m’ha quedat altra opció. I em disculpo ara per sempre, perquè mai més es donarà la circumstància.

No puc aguantar-ho més. I no sé si hem fet el possible perquè funcioni, i no sé si hem procurat no fer-nos mal. I tant de bo no haguéssim passat el punt de no retorn, i tant de bo poguéssim trobar alternatives. Mes en el fons sabem que el fet d’allargar-ho no serviria de res. I també que no ens hauríem de voler canviar. Que ens han maleït, si em permets dir-ho així, amb la vida que ens han donat. I què fàcil, quin plaer si només fóssim racionalment incompatibles. Quina tragèdia que ens féssin irracionalment intemporals.

I potser serem capaços de riure amb algú altre. Si m’hi esforço, fins i tot capaços d’ajuntar-nos amb algú. Vull pensar que retrobaràs el camí, que en queden; enganyant-me, és clar, mentre ho dic. I perdona’m l’arrogància, però res et farà tant feliç. I tu dius que sí, però no ho recordaràs mai amb alegria, creu-me que no, perquè separar-nos és el pitjor que ens… que t’ha pogut passar. Agafo força en cada punt, en cada pausa, mentre t’escric. Ho recordaràs amb nostàlgia, potser, i de tant en tant et declararàs innocent en una redempció arbitrària. En un intent desesperat de salvar ton honor. Només defensava les meves aspiracions. Només et demanava salvar-me de perdre’m en qui sóc.

I no me n’aniré lluny, ni variaré la meva manera de créixer. Ni apostaré per excentricitats, ni recorreré a empreses japoneses, ni et taparé amb experiències que intentaré siguin millors. Perquè per molt que ho intenti, no voldré oblidar-nos mai. Espero que imaginis la meva veu, que et retroni en la ment per sempre. I vull que em comprenguis, després de tanta estona; vull que m’hi vegis, després del que hem passat.

Adéu, Espanya.”

Sam

Responder

